Leaserijders bestellen vaker hun auto online. Waar voorheen de dealer een grote rol speelde in het totale oriëntatie-tot-aankoop proces, bezoekt de leaserijder nu verschillende dealers alleen om zich te oriënteren op een nieuwe auto. Vervolgens worden op internet berekeningen gemaakt en gaat men over tot aanschaf.

Uit zowel Nederlandse als Internationale gegevens van leasemaatschappij Alphabet blijkt ook dat het autoleaseproces steeds verder digitaliseert. Het beperkt zich niet alleen tot het maken van berekeningen voor en het bestellen van een nieuwe leaseauto, ook operationele zaken tijdens de leaseperiode worden vaker online afgehandeld.

Belangrijke onderdelen waar een leaserijder mee te maken krijgt, zijn onderhoud, reparatie en (ruit)schade. Op één adres terecht kunnen, scheelt een hoop tijd en geld. ‘De leaserijder verwacht in de hectiek van alledag een adequate oplossing van ons als leasemaatschappij, met zo min mogelijk tijdsverlies’ aldus Anne Brons, Director Marketing & Business Development bij Alphabet.

Ook het melden en afhandelen van een schade kost tegenwoordig veel minder tijd door gebruik te maken van de digitale snelweg. Werden voorheen nagenoeg alle schades gemeld via de alarmcentrale of telefonisch aan Alphabet doorgegeven, tegenwoordig wordt bijna de helft van alle schades online gemeld en de verwachting is dat dit aantal alleen nog maar zal toenemen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties