Liqui Moly voortaan via Rokafast

Rokafast heeft als doel het marktaandeel van Liqui Moly snel te laten groeien en zal hiervoor ook gebruik gaan maken van de andere verkoopkanalen binnen de groep, zoals Rema Tip Top Nederland en Amtech Automotive. In Duitsland is Liqui Moly met een marktaandeel van circa dertig procent marktleider. Bij ons gaat het nu nog om een paar procenten.

“Liqui Moly is een a-merk met de homologaties van bijna alle autofabrikanten”, aldus directeur Ronald Kroes van Rokafast. “Wij willen een volledig concept neerzetten, dus inclusief winkelinrichting en technische ondersteuning. Indien nodig, gaan we met de grossier mee op klantbezoek.”

Volker Gernth, export area manager bij Liqui Moly: “In Rokafast hebben we een sterke partner gevonden met gevestigde distributiekanalen en veel marktkennis. Samen willen we ons marktaandeel vergroten en een even sterke positie bereiken, zoals we al in Duitsland hebben.” Naast Nederland, zijn er weinig landen waar Liqui Moly haar distributiepartner met eigen personeel ondersteund. “Dit benadrukt het belang dat wij hechten aan de markt hier.”

In Duitsland is de oliespecialist onlangs door de lezers van diverse autobladen uitgeroepen tot het meest populaire oliemerk.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2683 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *