Met de komst van euro 5 in 2009 is ook de verplichting ontstaan voor autofabrikanten om niet alleen hun eigen merkdealers te faciliteren met technische informatie maar dit bovendien aan te bieden aan het universele kanaal. Maar hoe groot is dat segment eigenlijk binnen ons actieve wagenpark?

Op basis van een analyse van de RDC-cijfers blijkt dat Euro 5 inmiddels wel de bulk van de jaarlijkse nieuwregistraties voor zijn rekening neemt en dat ook het aandeel in het actieve wagenpark met 1,3 miljoen stuks inmiddels substantieel begint te worden. Nu de modellen uit de jaren 2009 en 2010 steeds meer hun weg beginnen te vinden naar het universele kanaal is het van belang een goed werkende informatiestroom tussen autofabrikant en universeel te bewerkstelligen.

Branchevertegenwoordigers, zoals Bovag, voeren in dit kader een voortdurend lobby en monitoren intussen de stand van zaken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 mei 2025
Ook ERA breidt airco-assortiment uit
13 mei 2025
Auto Nassau wordt TOP Merkspecialist Fiat
13 mei 2025
Nieuwe obligatie-uitgifte Fastned
13 mei 2025
Equipmentdivisie Alliance krijgt vorm
13 mei 2025
Ayvens bouwt nieuwe remarketinglocatie
13 mei 2025
Buiten kantooruren: ‘Iedere dag ben ik met mijn hobby bezig’
Meest bekeken berichten
Recente reacties