Met de komst van euro 5 in 2009 is ook de verplichting ontstaan voor autofabrikanten om niet alleen hun eigen merkdealers te faciliteren met technische informatie maar dit bovendien aan te bieden aan het universele kanaal. Maar hoe groot is dat segment eigenlijk binnen ons actieve wagenpark?

Op basis van een analyse van de RDC-cijfers blijkt dat Euro 5 inmiddels wel de bulk van de jaarlijkse nieuwregistraties voor zijn rekening neemt en dat ook het aandeel in het actieve wagenpark met 1,3 miljoen stuks inmiddels substantieel begint te worden. Nu de modellen uit de jaren 2009 en 2010 steeds meer hun weg beginnen te vinden naar het universele kanaal is het van belang een goed werkende informatiestroom tussen autofabrikant en universeel te bewerkstelligen.

Branchevertegenwoordigers, zoals Bovag, voeren in dit kader een voortdurend lobby en monitoren intussen de stand van zaken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
27 november 2025
Groeien in een verzadigde markt
26 november 2025
Vrooam van LKQ naar Autodistribution
26 november 2025
Tenaamstellen of schorsen alleen met rijbewijs
26 november 2025
De 6 beloftes van JAMES Autoservice
25 november 2025
Bialkowski ook verantwoordelijk voor BYD Benelux
25 november 2025
Emotive hoofdsponsor Dakar-team Coronel
Meest bekeken berichten
Recente reacties