Mazda heeft met een kleine aanpassing aan de website 10 procent meer verkeer weten te genereren. Bezoekers van de website krijgen, als ze een bepaald model aanklikken, direct een prijsvergelijking met concurrerende auto’s en ook wordt hen een proefrit aangeboden.

Met de opkomst van internet oriënteren steeds meer klanten zich online. De fysieke showroom maakt plaats voor een online variant. Maar waar in de showroom altijd wel iemand rondloopt die contact legt, je bijstaat en je een proefrit aanbiedt zijn de meeste websites passief.

Mazda Nederland heeft hier iets op gevonden. Zij zoeken actief contact met bezoekers van hun website wanneer die interesse tonen in een specifiek product. Zo krijgen bezoekers die geïnteresseerd zijn in de CX5 via een slim formulier een vergelijking aangeboden met concurrerende auto’s. Bij interesse in sportievere auto’s wordt de bezoeker benaderd met een actie voor een weekendje rijden in een MX5. Zo worden klanten gastvrij onthaald en proactief op hun wenken bediend.

Slimme formulieren

Met de slimme formulieren maakt Mazda kennis met de bezoekers van hun website, weet wat hun interesse zijn en kan hen op maat bedienen. Voor de ene klant is dat het geven van extra informatie voor de andere is dat het aanbieden van een proefrit. Deze gerichte manier van benaderen, waarbij alleen contact wordt gezocht als een bezoeker interesse heeft getoond zorgt voor tevreden klanten en hoge conversiepercentages, tot wel 10 procent.

Mazda maakt gebruik van Leadlabs, een in Nederland ontwikkelde technologie waarmee formulieren op basis van bezoekersgedrag worden getoond. “Het mooie van Leadlabs is dat er geen programmeur aan te pas komt”, zegt Henry Hartgring van Mazda. “Dealers kunnen zelf hun campagnes optuigen en bepalen waar en wanneer er contact moet worden gelegd met hun online bezoekers.”

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties