Toeleveranciers Bosch en ZF zien zich genoodzaakt arbeidstijdverkorting aan te vragen als gevolg van de wereldwijd afgenomen vraag binnen de industrie.

Bij ZF gaat het om maximaal twintig procent minder uren. Doelstelling is om zo de werkgelegenheid zoveel mogelijk te kunnen behouden. In die zin wijkt ZF enigszins af van wat er gebeurt bij collega toeleveranciers die wel banen schrappen.

Bosch is overeengekomen met de werknemersvertegenwoordigingen dat ze tussen de acht en tien procent  minder werken met bijbehorende salarisverlagingen.

De industrie is door corona geconfronteerd met forse vraaguitval en heeft al via diverse kanalen uitgesproken dat een snel herstel ervan niet wordt verwacht.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 november 2025
Mobiliteitsalliantie start campagne voor betaalbare mobiliteit
12 november 2025
Drie sterren Euro NCAP voor Dongfeng Box
12 november 2025
‘Automobilisten onderschatten remweg op nat wegdek’
11 november 2025
Berner introduceert olie-absorbeermiddel
11 november 2025
Trainingsprogramma Prepaire van start bij ASN Almere
11 november 2025
Looping: Diesels in rap tempo minder waard
Meest bekeken berichten
Recente reacties