De verkoop van nieuwe auto’s in Europa is gestegen met 4,5 procent ten opzichte van mei 2013. Mitsubishi doet het bijzonder goed met een stijging van bijna 40 procent. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Acea.

Over de eerste vijf maanden bedraagt de groei 6,9 procent. Onder de grootste automarkten van de EU liet alleen Italië een daling zien in de registraties (-3,8%). Frankrijk ( 0,3%), Duitsland ( 5,2%), het VK ( 7,7%) en Spanje ( 16,9%) zagen de nieuwverkopen toenemen. In Nederland namen de verkopen toe met 3,4 procent.

Mitsubishi was afgelopen maand het snelst groeiende merk in de Europese Unie: de registraties namen met 38,3 procent toe naar 7.625. Een kleine 1.600 daarvan werden in Nederland verkocht en daarmee is ons land goed voor zo’n 20 procent in de Mitsubishi-verkopen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
9 december 2025
Renault gaat elektrische Fords bouwen
9 december 2025
19 procent meer ongevallen in winter
9 december 2025
ERA breidt uit met radiatoren en intercoolers
9 december 2025
‘Registratie schadevrije jaren krijgt update’
9 december 2025
Buiten kantooruren: Dakar als jongensdroom
8 december 2025
Jaarcijfers Greenwheels: grotere vloot, jongere gebruikers
Meest bekeken berichten
Recente reacties