De verkoop van nieuwe auto’s in Europa is gestegen met 4,5 procent ten opzichte van mei 2013. Mitsubishi doet het bijzonder goed met een stijging van bijna 40 procent. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Acea.

Over de eerste vijf maanden bedraagt de groei 6,9 procent. Onder de grootste automarkten van de EU liet alleen Italië een daling zien in de registraties (-3,8%). Frankrijk ( 0,3%), Duitsland ( 5,2%), het VK ( 7,7%) en Spanje ( 16,9%) zagen de nieuwverkopen toenemen. In Nederland namen de verkopen toe met 3,4 procent.

Mitsubishi was afgelopen maand het snelst groeiende merk in de Europese Unie: de registraties namen met 38,3 procent toe naar 7.625. Een kleine 1.600 daarvan werden in Nederland verkocht en daarmee is ons land goed voor zo’n 20 procent in de Mitsubishi-verkopen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties