Nico Treur vernieuwt QRS

Formuledirecteur Nico Treur heeft de formule van Quick Repair Service Benelux, kortweg QRS, na de overname opnieuw vormgegeven. Autobedrijven hebben het momenteel niet makkelijk. Er worden minder auto’s verkocht en minder kilometers gereden. Om in deze tijd toch succesvol te zijn als autobedrijf is het noodzakelijk om zowel klanten langer te binden als nieuwe paden te betreden om nieuwe klanten te werven.

Nico Treur: “Onder het motto ‘Een kopzorg minder’ ondersteunen we autobedrijven om de lokale markt optimaal te bewerken. Bij alle deelnemers worden vooraf de marktkansen in beeld gebracht. Aan de hand daarvan wordt een gericht marktbewerkingsplan opgesteld. Daarnaast is het concept modulair van opbouw. Alle mogelijke modules kunnen aan- en uitgezet worden. In aanvulling op de aftersales marktbewerking kunnen autobedrijven onder meer kiezen voor ondersteuning op het gebied van occasionverkoop en organisatie. Bij het begrip modules kan men denken aan ICT, training, online marktbewerking, social media, online publishing, fleetscan en call center diensten.”

QRS shop-in-shop en QRS-XL

Quick Repair Service is er in twee varianten: QRS shop-in-shop en QRS-XL. De eerste is een shop in het dealerbedrijf die speciaal ontwikkeld is om naast een automerk te voeren. Dit full service garageconcept helpt om bestaande klanten langer te behouden en nieuwe klanten van andere merken aan te trekken. QRS XL is een QRS vestiging op een aparte locatie en is ontwikkeld voor ex-dealers en kwalitatieve merkonafhankelijke autobedrijven. In de ondersteuning staan ook hier het binden van bestaande klanten en het aantrekken van nieuwe klanten centraal.

Quick Repair Service werkt onder meer samen met mijngrossier.nl. “Naast een uitstekende logistieke ondersteuning kunnen de aangesloten autobedrijven door de scherpe inkoopcondities een mooie marge maken, terwijl ze toch heel concurrerend blijven in prijs. Vakspecialisten op het gebied van off-line marketing verzorgen creatieve en effectieve mailings, flyers en huis-aan-huis periodieken. Online kunnen allerlei aanvullende marketing zaken worden geregeld, zoals een (actie)website, effectieve inzet van social media en online publishing”.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *