Bosch introduceert een nieuwe lijn microprocessorgestuurde remmentestbanken. De gepatenteerde stuurelektronica is als een compacte eenheid in de rollenset ingebouwd, waardoor de installatie van een afzonderlijke stuurkast niet langer nodig is en waardevolle plaats wordt uitgespaard.

Alle modellen bieden een volautomatische testprocedure met DMS-meettechniek. De automatische modus zorgt voor een volledig automatisch testverloop, vanaf het inrijden tot het uitrijden van de rollen. Een volledige remmentest duurt hierdoor minder dan drie minuten. De meetwaarden kunnen op het grote en overzichtelijke analoge display afgelezen worden en eventueel via een optioneel aangesloten PC worden opgeslagen en afgedrukt.

Bosch biedt verschillende varianten van de BSA 43xx aan. Zo is de weergave van de remkracht tot 8 kN bij een testsnelheid van 5,2 km/h en een testbelasting tot 3,5 ton mogelijk. Verder zijn de BSA 434x-versies standaard voorzien van een automatische 4×4-herkenning met omkeer van de draairichting. De BSA 43xx remmenbanken laten zich naar wens stapsgewijs uitbreiden tot een complete teststraat met bijvoorbeeld de controle van wielophanging en een zijsliptester met compensatieplaat.

Verder kan ook een Bosch KTS-diagnosetester worden aangesloten om bijvoorbeeld de ABS-sensoren te controleren. Alle KTS-diagnosetesters kunnen ook als scantool gebruikt worden om te voldoen aan de nieuwe APK-regelgeving die vanaf 2012 in voege gaat.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties