Het belang van tijdige en juiste opvolging van leads wordt steeds belangrijker, zowel voor nieuwe als voor tweedehands auto’s. Dit blijkt uit recent onderzoek van Marktplaats Zakelijk. Het onderzoek toont aan dat bij tweedehands auto’s na het eerste contact via mail of telefoon 3 dagen later een showroom bezoek volgt.

Vuistregel die in de branche gebruikt wordt, is dat 50% van de showroom bezoekers ook daadwerkelijk een auto koopt. Een snelle opvolging van deze leads is dus essentieel. Bij nieuwe auto’s is dit het aantal dagen tussen eerste contact en showroom bezoek gemiddeld 8 dagen. Een andere constatering die Marktplaats heeft gedaan is dat het aantal contact momenten bij een tweedehandsauto gemiddeld rond de 1.5 ligt. Bij een nieuwe auto is dit gemiddelde 5.

Op 23 september organiseert Marktplaats Auto twee roadshows voor merk dealers en universele dealers om de cijfers rondom leadopvolging te delen. Tijdens deze eerste editie geeft onder andere Michiel Aker (Business Development Manager bij Marktplaats) antwoord op de vraag: hoe maakt u van een online lead een showroom bezoeker? Hierbij staan meer inzichten rondom online auto’s zoek- en aankoopgedrag centraal. Het evenement vindt plaats in het Bomencentrum in Baarn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties