Het belang van tijdige en juiste opvolging van leads wordt steeds belangrijker, zowel voor nieuwe als voor tweedehands auto’s. Dit blijkt uit recent onderzoek van Marktplaats Zakelijk. Het onderzoek toont aan dat bij tweedehands auto’s na het eerste contact via mail of telefoon 3 dagen later een showroom bezoek volgt.

Vuistregel die in de branche gebruikt wordt, is dat 50% van de showroom bezoekers ook daadwerkelijk een auto koopt. Een snelle opvolging van deze leads is dus essentieel. Bij nieuwe auto’s is dit het aantal dagen tussen eerste contact en showroom bezoek gemiddeld 8 dagen. Een andere constatering die Marktplaats heeft gedaan is dat het aantal contact momenten bij een tweedehandsauto gemiddeld rond de 1.5 ligt. Bij een nieuwe auto is dit gemiddelde 5.

Op 23 september organiseert Marktplaats Auto twee roadshows voor merk dealers en universele dealers om de cijfers rondom leadopvolging te delen. Tijdens deze eerste editie geeft onder andere Michiel Aker (Business Development Manager bij Marktplaats) antwoord op de vraag: hoe maakt u van een online lead een showroom bezoeker? Hierbij staan meer inzichten rondom online auto’s zoek- en aankoopgedrag centraal. Het evenement vindt plaats in het Bomencentrum in Baarn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 mei 2025
Derks Bedrijfswagens neemt Autoschade Bert Verweijen over
12 mei 2025
Met korting naar Nationaal Automotive Congres
12 mei 2025
KwikFit-oprichter Tom Farmer overleden
12 mei 2025
Schade door wasstraat. Wie betaalt?
9 mei 2025
Lichter staal van Tata Steel
9 mei 2025
Athlon introduceert slim laden
Meest bekeken berichten
Recente reacties