Het automerk Mini van de BMW Group Nederland opent naar verwachting midden december als eerste automerk in ons land een brandstore in het Hirsch Gebouw aan het Leidseplein in Amsterdam. Dit naar voorbeeld van de winkels in Berlijn en Parijs. Toch zijn er verschillen met de bestaande ‘autoshops’ in het buitenland.

De Nederlandse Mini-brandstore is een pilot voor de rest van de wereld en alles draait om merkbeleving. Er worden meerdere modellen getoond, maar ook accessoires en de lifestylecollectie. Het idee van Mini is de bezoeker het merk te laten voelen en ervaren. Uiteraard zijn alle producten ook gewoon te koop. Ook kunnen auto’s geconfigureerd worden op een groot scherm. De vestiging is puur een belevingspunt en heeft geen werkplaats voor onderhoud.

“De 26 Mini-dealers in Nederland wisten dit jaar 33 procent meer te verkopen dan vorig jaar. Vandaar dat Mini, als onderdeel van BMW, de verkoop en merkbeleving gescheiden van het hoofdmerk wil presenteren”, aldus BMW Group Nederland.

Mini positioneert zich sinds enige tijd ook veel zelfstandiger als merk dan voorheen. Was tot voor kort het toverwoord in dealerland nog multimerk, de trend is nu tegenovergesteld. Het automerk heeft niet alleen de beweging gemaakt naar afzonderlijke showrooms maar ook de aftersales moet meer Mini worden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 juli 2025
Stichting Branchenormering Schadeherstel stopt
18 juli 2025
Energie
17 juli 2025
Gert Veenstra countrymanager Autorola
17 juli 2025
1 op de 5 automobilisten ervaart schade in wasstraat
17 juli 2025
ING: Invoering kilometerheffing duldt geen uitstel
17 juli 2025
Schaal en groei
Meest bekeken berichten
Recente reacties