Het automerk Mini van de BMW Group Nederland opent naar verwachting midden december als eerste automerk in ons land een brandstore in het Hirsch Gebouw aan het Leidseplein in Amsterdam. Dit naar voorbeeld van de winkels in Berlijn en Parijs. Toch zijn er verschillen met de bestaande ‘autoshops’ in het buitenland.

De Nederlandse Mini-brandstore is een pilot voor de rest van de wereld en alles draait om merkbeleving. Er worden meerdere modellen getoond, maar ook accessoires en de lifestylecollectie. Het idee van Mini is de bezoeker het merk te laten voelen en ervaren. Uiteraard zijn alle producten ook gewoon te koop. Ook kunnen auto’s geconfigureerd worden op een groot scherm. De vestiging is puur een belevingspunt en heeft geen werkplaats voor onderhoud.

“De 26 Mini-dealers in Nederland wisten dit jaar 33 procent meer te verkopen dan vorig jaar. Vandaar dat Mini, als onderdeel van BMW, de verkoop en merkbeleving gescheiden van het hoofdmerk wil presenteren”, aldus BMW Group Nederland.

Mini positioneert zich sinds enige tijd ook veel zelfstandiger als merk dan voorheen. Was tot voor kort het toverwoord in dealerland nog multimerk, de trend is nu tegenovergesteld. Het automerk heeft niet alleen de beweging gemaakt naar afzonderlijke showrooms maar ook de aftersales moet meer Mini worden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties