Raymond Crezee partner bij ABC-Automotive

Raymond Crezee is per 1 januari partner geworden bij adviesbureau ABC-Automotive. Zijn komst is mede ingegeven door het vertrek, op een nog te bepalen latere termijn, van oprichter Jur Ooijman.

De 58-jarige Crezee brengt ruime automotive ervaring in, die van dienst zal zijn bij de uitbouw van het merkspecialistnetwerk bij ABC Automotive. Zo was Crezee directeur van Citroën-vestigingen in Hilversum en Amsterdam en was hij in diverse managementfuncties actief bij de Nederlandse Citroën-importeur.

Vetos

Een contact met Ooijman dat vorig jaar bij toeval ontstond, mondde de maanden daarna uit in de beslissing om bij ABC-Automotive medeaandeelhouder te worden. Het zeventien jaar geleden door Ooijman gestarte consultancybedrijf is gespecialiseerd in het opzetten, uitvoeren en begeleiden van merkspecialistische formules. Inmiddels zijn dat Vetos (Vereniging Toyota Specialisten), PCA (Peugeot, Citroën) en MBSG (Mercedes-Benz). Het adviesbureau is met zijn formules ook op de Belgische markt actief. “Jur heeft ontzettend lopen pionieren met het merkspecialisme”, zegt Crezee. “In de loop der tijd is een netwerk ontstaan dat voor mij een mooie basis is om verdere uitbouw te realiseren.” Crezee denkt onder meer aan LinkedIn als podium om de bekendheid van het specialisme te vergroten. Tijd voor tekenen: aandeelhouders Patrick van Beek, Raymond Crezee en Jur Ooijman.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †