RDW heeft een animatiefilmpje laten maken over tellerfraude. Hiermee wil RDW het probleem beter onder de aandacht brengen bij particulieren en mensen werkzaam in de autobranche.

Het terugdraaien van de tellerstand is sinds 1 januari 2014 strafbaar. Dat geldt tevens voor het adverteren hierover. RDW heeft ook de online kilometer registratie overgenomen van de stichting NAP. Het filmpje moet hierover duidelijk verschaffen.

De RDW neemt het NAP logo en beeldmerk over, zodat de communicatie rond tellerstanden voor het autobedrijf en de consument herkenbaar blijft. Deze elementen zijn in de animatie gebruikt om een persoonlijke vormentaal te creëren, zodat de animatie voor de doelgroep een herkenbaar gezicht krijgt en aansluit bij de stijl van RDW en Nationale Autopas.

Hoewel een animatie zich ook heel goed leent voor een luchtige stijl, is het karakter en de ‘tone of voice’ van deze animatie bewust zakelijk gehouden, menen de makers (Zcene). De informatiediensten en producten die de RDW gaat voeren, zijn erop gericht dat de autobranche meehelpt fraude terug te dringen. Daarnaast zijn de oordelen in het Teller Rapport, het Weblabel, respectievelijk ‘logisch’, ‘onlogisch’ en ‘geen oordeel’ erop gericht dat voor consument en branche sneller duidelijk is of de tellerstand van een voertuig klopt.

[responsive-video identifier=”mnmiljte__M”]
Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 september 2025
Autotechnicus Nick Joosten elfde in EuroSkills-finale in Denemarken
15 september 2025
Snel fors betere marktdekking Monroe-veren
15 september 2025
Gebruik van gebruikte onderdelen
12 september 2025
ISP-groep plaatst kanttekening bij Data Act
12 september 2025
Auto Prof introduceert Commissie van Advies
12 september 2025
Vijftig jaar automotive innovaties
Meest bekeken berichten
Recente reacties