Rupro herpositioneert automotive divisie

Het automotive landschap is de laatste jaren volop in beweging. Kleinere en grotere partijen, van universelen, bandenfitters tot merkdealers bereiden zich voor op een nieuwe werkelijkheid. De automotive divisie van Rupro Beheer zet wat dat betreft nadrukkelijk in op specialisatie binnen haar bedrijven. De reorganisatie moet voor 1 januari 2015 in de steigers staan.

De hoofdlijn daarbij is dat de capital equipment activiteiten binnen de internationale handelsonderneming Explora geconcentreerd gaan worden, terwijl Rema Tip Top Nederland het zwaartepunt legt op tweewieler-, wielservice- en verbruiksmaterialen.

Rema Tip Top zal haar capital equipment activiteiten, die zij onder de naam Rema Tip Top Oskamp uitvoert, overdragen aan Explora. Binnen Explora zal Oskamp een aparte positionering krijgen en zich volledig gaan richten op grossiers en universele garages. Explora zelf, zal zich voor de volle 100 procent gaan richten op bandenservicebedrijven en merkdealers. Op deze manier zijn beide divisies complementair en ontstaat er een transparante klantenfocus per divisie inclusief de bijbehorende productlijnen. Door de organisatieverandering zullen helaas een 15-tal fte’s verdwijnen. Maar het aantal gedwongen ontslagen zal beperkt zijn. Explora zal haar eigen productenpallet blijven voeren en de grossiersdivisie Oskamp zal de bekende Proline producten verkopen, aangevuld met extra lijnen waaronder bijvoorbeeld Rotary. De service van beide bedrijfsonderdelen zal verzorgd worden door de reeds bestaande E.S.T. organisatie.

Training

Rema Tip Top gaat zich als grootste aanbieder van verbruiksmateriaal rondom wiel en band richten op deze productgroepen. Daarbij een brede klantengroep bedienend van personenwagens tot trucks, landbouw- en grondverzet. Daarnaast blijven zij natuurlijk de befaamde lijn Simson fietsartikelen verkopen en verder ontwikkelen. Simson is een begrip in Nederland sinds 1881. Rema Tip Top zal een trainingscentrum opstarten waar de nodige cursussen georganiseerd gaan worden, waaronder TPMS-, vulcanisatie- en loopvlakvernieuwingscursussen. Dit om de goede performance van Rema Tip Top artikelen te benadrukken en om de klanten te helpen zich verder te professionaliseren.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1662 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *