Per 1 mei vertrekt Johan Schoonhoven als directeur Schadegarant, maar niet nadat een hernieuwde sturingsstrategie is ingezet. In juli horen schadeherstellers of ze nog bij het Schadegarantnetwerk horen of niet.

“Sommige reparateurs zijn misschien blij dat ik opstap, maar er zal niets veranderen aan het ingezette beleid”, zegt Johan Schoonhoven in een interview met Aftersales Magazine. “Het is economisch niet langer verantwoord meer om op deze manier te blijven sturen. Sanering van de branche is voor ons absoluut geen doel, wij beogen slechts een economisch verantwoorde manier van sturing ten behoeve van de eindklant. In de samenstelling van het netwerk zal een duidelijker onderscheid worden gemaakt tussen cosmetische schades tot 750 euro en meer constructieve, complexe schades die een andersoortig specialisme vereisen. Het is goed denkbaar dat wij de moeilijkheidsgraad van het werk gaan meewegen in onze sturingscriteria.”
Dit najaar kondigde Schadegarant aan dat op 31 december 2015 alle lopende contracten worden stopgezet en kiest Schadegarant voor een kleiner netwerk, dat aanstaande juli bekend zal zijn.

Eigen belang

Volgens Schoonhoven biedt het onderscheid tussen lichte, cosmetische schade en zwaardere, constructieve schades zeker kansen voor ondernemers. “Maar ook de ketens moeten zich buigen over deze materie, maar de vraag is vooral hoe ze dat moeten organiseren, omdat de aangesloten leden vaak zelfstandig ondernemer zijn en in principe ook binnen de keten voor hun eigen belang gaan.”

Lees het volledige interview met Johan Schoonhoven in de aankomende editie van Aftersales Magazine, dat aankomende vrijdag 20 maart verschijnt.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties