Slechte uitleg grootste ergernis bij garage

Nederlanders ergeren zich blauw aan de gebrekkige uitleg van garagemonteurs bij schade of pech. Toch vraagt maar 3 procent een second opinion aan. Dat blijkt uit een onderzoek door pechhulpverlener Route Mobiel.

Nederlanders zijn kritisch over de uitleg van een monteur. Het irriteert hen dat zij nooit meteen horen wat er precies aan de auto mankeert. 47 procent zegt altijd door te moeten vragen, 27 procent mist vaak informatie over wat er daadwerkelijk stuk is en hoeveel de schade kost. 3 procent van de Nederlanders vraagt na het bezoek aan de garage een second opinion aan bij een concurrent.

Volgens Edward Reinderts, commercieel directeur bij Route Mobiel, is het belangrijk dat mensen zich inlezen vóór zij met problemen naar de garage gaan. Reinderts: “Je van tevoren inlezen vertelt je vaak niet precies wat het probleem is, maar helpt je wel bij het stellen van kritische vragen. Dan kan de monteur ook een betere uitleg geven. Het is dan ook een goede ontwikkeling dat steeds meer mensen gebruik maken van vergelijkingssites. Kosten worden dan ook transparanter.”

Prijs en service

Bij de keuze van een garage wegen prijs en service het zwaarst, blijkt uit de cijfers. Bijna 80 procent geeft aan deze twee factoren erg belangrijk te vinden. Iets meer dan 20 procent vindt ook factoren als imago en het merk van de garage belangrijk. Daarnaast spelen bekenden een belangrijke rol bij de keuze voor een geschikte garage: bijna 40 procent van de Nederlanders luistert naar hun vrienden en familie voor advies. De overige 60 procent zoekt de geschikte garage via een zoekmachine, vergelijkingssite of kijkt naar de dichtstbijzijnde garage in de buurt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *