Snap-on neemt Car-O-Liner over

Gereedschapsleverancier Snap-on neemt Car-O-Liner over, specialist in apparatuur voor schadeherstel en wieluitlijning. Daarover is met eigenaar Polaris Private Equity een overeenkomst ondertekend voor de overname van. Welk bedrag met de overname is gemoeid is niet bekend gemaakt.

Snap-on fabriceert en verhandelt gereedschap, equipment, diagnose-apparatuur en de bijbehorende technische informatie. De onderneming is beursgenoteerd en vertegenwoordigt een waarde van 3,4 miljard dollar. CEO Nick Pinchuk motiveert de overname vanuit de extra kennis en kunde die Car-O-Liner inbrengt. Snap-on’s positie in de schadeherstelmarkt en het heavy duty-segment wordt er volgens hem door versterkt. “Gezien de trends in het schadedomein, zoals de omgang met nieuwe materialen en de nadruk op hogere efficiency, denken we dat de overname past bij onze route naar verdere groei.”

Car-O-Liner kwam in 2012 in handen van Polaris Private Equity en heeft sindsdien zijn positie op de aftermarket voor personen- en bedrijfswagens weten te versterken. Mikael Jonson, CEO van Car-O-Liner, wijst op de verandering die de onderneming de afgelopen jaren doormaakte: van uitsluitend een leverancier van werkplaatsuitrusting naar een bredere positie, waarin ook kennis en informatie deel uitmaken van de propositie. “Deze strategische verandering heeft onze verwachtingen overtroffen. Onder de leiding van Snap-on gaan we verder met uitbreiden en ontwikkelen van nieuwe oplossingen die leiden tot veiligere reparaties.”

Op de vandaag startende beurs Autoprof Hardenberg is Snap-on vertegenwoordigd op stand 401.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *