Top tien importeurs op Facebook

Na een eerste blik in september 2011 van Aftersales Magazine op de activiteit van Nederlandse auto-importeurs op Facebook, wordt nu weer de balans opgemaakt in de actuele top tien. Waar Peugeot Nederland ruim vijf maanden geleden met 11.390 fans het hoogst genoteerd stond, is dat op de laatste meetdatum van Socialbakers.com de pagina van Renault Nederland met 25.673 fans.

Renault is sinds onze vorige meting in september met 20.303 fans (78 procent) gegroeid. Audi Nederland is met 16.612 huidige fans goed voor een tweede plaats in de top tien. Dit is bijna een verzesvoudiging ten opzichte van september vorig jaar (2.922 fans). Plaats drie is voor BMW. Dit merk is van 3.698 gegroeid naar 14.986 fans op haar pagina. De vierde plaats in de top tien is voor Peugeot met 14.688 fans, met een stijging van 28,9 procent. Kia (12.599), Citroën (10.136), Mini (8.316) en Ford (7.821) bezetten respectievelijk plaats vijf, zes, zeven en acht in de ranglijst. Opvallend is dat Fiat als enige importeur in de top tien is gedaald in het aantal ‘Vind ik leuks’, van 6.858 naar 6.759 stuks tot plaats negen. Mercedes-Benz sluit af met 4.048 fans.

Uit de cijfers, die soms forse stijgingen tonen, kan geconcludeerd worden dat de Nederlandse importeurs hun weg naar Facebook gevonden hebben en hun doelgroep naar hen. De kracht van op de ‘Vind ik leuk-knop’ klikken is dat na een klik de betreffende persoon steeds op zijn of haar eigen tijdlijn op Facebook automatisch de nieuwste prikbordberichten ziet verschijnen. De volgers van deze persoon zien ook dat die pagina leuk gevonden wordt.
Het eenvoudig delen van content op sociale netwerken heeft dus een behoorlijke toegevoegde waarde op de online bekendheid van het bedrijf, product of merk. Zeker wanneer je zulke forse aantallen volgers weet te krijgen als de auto-importeurs uit de top tien.

Ook Aftersales Magazine heeft een Facebook-pagina met het laatste nieuws, foto’s en andere unieke content. Bekijk hem hier en vind hem leuk >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *