Vakgarage best gewaardeerde werkplaatsconcept

Bovag ziet een goed werkplaatsconcept als een meerwaarde voor het universele autobedrijf. Fledderus: “Ondersteuning op het gebied van techniek en ondersteuning in marketing zijn de belangrijkste redenen voor onafhankelijke bedrijven om zich aan te sluiten bij een garageformule, zo blijkt. Die ontwikkeling gaat nu snel. Inmiddels is ruim een derde van onze leden aangesloten bij een formule en dat gaat de komende tijd rap naar vijftig procent. We vinden het overigens heel belangrijk dat onze leden zich laten ondersteunen door garageformules en zelf kiezen welke formule het best bij hen past. Vandaar dat we een onderzoek hebben gedaan naar de kwaliteit en waardering van de formules.”

Relatie

De betrokken Bovagleden waarderen de relatie met hun garageconcept gemiddeld met een 7,7. De formule met de hoogste waardering is Vakgarage met een 8,4. Het concept Autofirst maakt de grootste sprong voorwaarts. Hun rapportcijfer stijgt van een 7,4 naar een 8,1.” Fledderus bracht nog een paar cijfers naar buiten. “Net als in 2010 vinden de deelnemers de ondersteuning op het gebied van techniek het belangrijkste (92 procent), 57 procent van de deelnemers vindt dit zelfs zeer belangrijk. Daarnaast hechten de bedrijven steeds meer belang aan de ondersteuning op het gebied van marketing, wat blijkt uit het feit dat 91 procent van de deelnemers dit belangrijk vindt, waarvan 43 procent zeer belangrijk. In 2010 vond nog 31 procent de marketingondersteuning zeer belangrijk.” Het complete onderzoek zal de komende maand worden gepubliceerd.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1581 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *