Autobouwers spannen zich te weinig in om hun auto’s beter te beveiligen tegen manipulatie van buitenaf. Fabrikanten liggen vaak nog kilometers achterop als het om beveiliging gaat, terwijl ze beweren dat hun auto’s niet te hacken zijn. Dat zeggen veiligheidsexperts.

Inmiddels blijkt dat vrijwel elke auto kan worden gemanipuleerd, zo werd duidelijk tijdens de hackersconferentie Black Hat in Las Vegas. Chris Valasek, directeur voertuigveiligheidsonderzoek bij adviesbureau IOActive, wist samen met een veiligheidsexpert onlangs een Jeep op afstand te manipuleren. In een late reactie (Fiat Chrysler deed aanvankelijk of hun neus bloedde) riep de autobouwer 1,4 miljoen auto’s terug in de VS. Ook Model S van Tesla blijkt gevoelig te zijn voor hackers. Tesla heeft hierop alle wagens voorzien van een software update.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 oktober 2025
BASF Coatings zelfstandig verder met Carlyle
17 oktober 2025
Bosch Workshop Partner traint via LKQ Academy en Koskamp Opleidingen
16 oktober 2025
Automechanika start klassiekernetwerk
16 oktober 2025
RDC waarschuwt voor proefritfraude
16 oktober 2025
Gratis winterinspectie Hyundai
16 oktober 2025
Omzet Fastned plust 44 procent in Q3
Meest bekeken berichten
Recente reacties