Sinds de introductie in augustus 2015 heeft Opel Onstar ruim 5,5 miljoen contacten met klanten geregistreerd. Afgelopen maand ontving de persoonlijke connectiviteits- en service-assistent 880.000 klantoproepen en verzond hij ongeveer 830.000 e-mails met de maandelijkse voertuigdiagnose.

Nog meer cijfers: op internet logden meer dan een miljoen mensen in op de bijbehorende portal. De app werd 3,1 miljoen keer gebruikt. De helft van de nieuwe Opels in Europa wordt afgeleverd met Onstar; in Nederland is dat zeventig procent.

Gemoedsrust

De fabrikant spreekt van een succesvolle introductie. “Het grote aantal contacten demonstreert hoezeer klanten het gemak, de service en de gemoedsrust waarderen”, aldus Tina Müller, Chief Marketing Officer van Opel.  Bij de webdienst van Opel Onstar komen klanten in contact met een échte adviseur, geen machine. Het systeem kan onder meer een signaal sturen dat starten blokkeert zodra het voertuig als gestolen is opgegeven. Daarnaast ver–/ontgrendelt het desgewenst de portieren op afstand en verzendt het e–mailberichten over de technische staat van het voertuig. Klanten kunnen informatie oproepen over bijvoorbeeld de  toestand van de motorolie en de bandenspanning.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
13 mei 2025
Auto Nassau wordt TOP Merkspecialist Fiat
13 mei 2025
Nieuwe obligatie-uitgifte Fastned
13 mei 2025
Equipmentdivisie Alliance krijgt vorm
13 mei 2025
Ayvens bouwt nieuwe remarketinglocatie
13 mei 2025
Buiten kantooruren: ‘Iedere dag ben ik met mijn hobby bezig’
12 mei 2025
Derks Bedrijfswagens neemt Autoschade Bert Verweijen over
Meest bekeken berichten
Recente reacties