De omzet van het wereldwijde oplaadnetwerk ChargePoint is in het tweede kwartaal van 2021, dat eindigde op 31 juli 2021, met 61 procent gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020 tot een totaal van 56,1 miljoen dollar (47,4 miljoen euro). Netto leed ChargePoint, niet als enige laadnetwerk, een verlies. In het geval van ChargePoint bedroeg dat verlies 84,9 miljoen dollar (71,7 miljoen euro).

Ondanks dit verlies sprak president en ceo Pasquale Romano in positieve woorden over de kwartaalcijfers. “De positieve resultaten van ChargePoint in het tweede kwartaal tonen onze aanhoudende groei en leidende positie in de elektrische revolutie. We hebben een recordomzet behaald, onze commerciële, vloot- en residentiële activiteiten aanzienlijk laten groeien, een laadintegratie met Mercedes gelanceerd, de overname van has-to-be aangekondigd en eBus- en bedrijfswagenbeheerder ViriCiti overgenomen.”

Groei

ChargePoint verwacht een groeiende omzet in het derde kwartaal en verhoogt de omzetverwachting voor het volledige jaar van zo’n 200 miljoen dollar tot zo’n 230 miljoen dollar.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 november 2025
Equip Auto, een feest voor de profs
18 november 2025
Fusie AkzoNobel en Axalta in de maak
18 november 2025
‘Desinformatie schaadt vertrouwen in EV’
18 november 2025
‘De Buggy verveelt nooit’
17 november 2025
Europeanen sparen korter voor tweedehands VW Golf
17 november 2025
Enexis ‘knijpt’ laadvermogen tijdens pieken
Meest bekeken berichten
Recente reacties