Toyota vestigt in Londen een start-up die zijn activiteiten op het gebied van connectiviteit gaat ondersteunen. Het draait om de ontwikkeling van producten en diensten voor de Europese markt.

Met het oog daarop zoekt het concern gespecialiseerd personeel. Concreet gaat het om 35 tot vijftig data-analisten, ingenieurs en softwareontwikkelaars. Toyota wil inspelen op “de groeiende omarming in Europa van nieuwe business op het gebied van mobiliteit.” Trefwoorden in dat verband: kunstmatige intelligentie, big data, geautomatiseerd rijden, rit- en autodeling, onderling communicerende systemen. De doelgroep van Toyota Connected Europe (TCEU) bestaat uit zowel consumenten als bedrijven, overheden en andere belanghebbenden. In de Verenigde Staten heeft de autobouwer al een vergelijkbare tak. De ceo ervan, Zack Hicks, gaat ook de nieuwe business unit in Londen aansturen. In eerste instantie is daarmee een investering van ruim vijf miljoen pond gemoeid.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
22 oktober 2025
Schaeffler VLS breidt uit met Vitesco
22 oktober 2025
Fuchs introduceert voertuigscanners TwoTronic
22 oktober 2025
Apetrots op een prachtige branche
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
Meest bekeken berichten
Recente reacties