De ANWB heeft het officiële startsein gegeven voor zijn nieuwe dienst Connected. Hoofddirecteur Frits van Bruggen overhandigde drie leden de eerste connectors. Als testers voorzagen zij het ontwikkelteam in de afgelopen drie jaar van feedback.

Via de connector, een app en smartphone kunnen gebruikers feedback krijgen over hun rijstijl. Ook kunnen ze hun weggedrag veiliger en zuiniger maken, verkeersinformatie op hun route ontvangen en parkeertransacties afsluiten. Informatie over de technische staat van hun auto behoort eveneens tot de mogelijkheden: is de accu zwak, dan volgt tijdig een seintje, net als bij een leeg rakende tank. Met de nieuwe dienst wil ANWB zijn leden voorzien van ‘nuttige en handige informatie bij het gebruik van hun auto’. Concreet noemt de organisatie veiliger verkeer, betere hulpverlening bij autopech en ‘toepassingen die goed zijn voor de portemonnee van de gebruiker’.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
24 december 2025
Best gelezen in 2025: RDW compenseert eigenaren kampeerauto
24 december 2025
Nieuw verkeersbord voor milieuzones
24 december 2025
Kennismaken met equipment in Koskamp Experience Center
23 december 2025
Eurorepar Car Service doneert aan Ambulance Wens
23 december 2025
Wat verandert er voor autobezitters in 2026?
23 december 2025
Autotaalglas Alphen aan den Rijn is verhuisd
Meest bekeken berichten
Recente reacties