De ANWB heeft het officiële startsein gegeven voor zijn nieuwe dienst Connected. Hoofddirecteur Frits van Bruggen overhandigde drie leden de eerste connectors. Als testers voorzagen zij het ontwikkelteam in de afgelopen drie jaar van feedback.

Via de connector, een app en smartphone kunnen gebruikers feedback krijgen over hun rijstijl. Ook kunnen ze hun weggedrag veiliger en zuiniger maken, verkeersinformatie op hun route ontvangen en parkeertransacties afsluiten. Informatie over de technische staat van hun auto behoort eveneens tot de mogelijkheden: is de accu zwak, dan volgt tijdig een seintje, net als bij een leeg rakende tank. Met de nieuwe dienst wil ANWB zijn leden voorzien van ‘nuttige en handige informatie bij het gebruik van hun auto’. Concreet noemt de organisatie veiliger verkeer, betere hulpverlening bij autopech en ‘toepassingen die goed zijn voor de portemonnee van de gebruiker’.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties