Achmea kiest deelauto Car2Use Athlon

Na een volgens Achmea succesvolle pilot met het concept Car2Use kiest de verzekeraar Athlon als partner voor de invulling van zijn deelmobiliteit.

Achmea startte in februari 2017 met het delen van auto’s via het concept van Athlon. De proefperiode resulteerde in 245 gebruikers, bijna 1500 ritten en meer dan 380.000 gereden kilometers. Alle medewerkers van Achmea kunnen vanaf nu structureel gebruik maken van tien deelauto’s via Car2Use.

Efficiënt gebruik

De deelauto’s waren ruim een jaar beschikbaar voor medewerkers van Achmea-vestigingen in Amsterdam, Apeldoorn, Tilburg en Leeuwarden. Volgens Egmond Borgdorff, directeur HR-beleid en arbeidsmarkt bij Achmea, leidde de pilot tot zichtbaar efficiënt gebruik. “In de pilotfase hebben we enthousiaste reacties ontvangen van de gebruikers. We zijn dan ook verheugd dat we Car2Use nu aan al onze medewerkers beschikbaar kunnen stellen.” Ook medewerkers zonder arbeidsvoorwaardelijke leaseauto kunnen gebruik maken van de deelauto’s, zegt Niels van den Hoogen, commercieel directeur Athlon. “De pilotresultaten laten zien dat er daadwerkelijk behoefte is aan deze vorm van flexibele mobiliteit. Structureel zullen er bij Achmea nu tien auto’s beschikbaar zijn, maar het aantal kan makkelijk worden op- en afgeschaald.” Op de foto vlnr: Harm Schreven (Procurement manager Facilities/MarCom/HR Achmea)  – Teun Nijkamp (Accountmanager Lage Accounts) – Niels van den Hoogen (commercieel directeur Athlon NL) – Egmond Borgdorff (Directeur HR beleid & Arbeidsmarkt Achmea).

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †