Servicebook presenteert de nieuwe dienst Fleet Connect. Deze op telematica gebaseerde software combineert een voertuigvolgsysteem met informatie over (toekomstig) onderhoud. Op die manier kan het onafhankelijk autobedrijf een sterke(re) partner worden van de wagenparkbeheerder.

In essentie koppelt Fleet Connect track & trace en ritadministratie met zelfdenkende onderhoudsplanning. Beide partijen hebben daardoor tegelijkertijd kennis van de voertuigstatus, dankzij elektronische data-uitwisseling via de CAN-bus.

Apk

Op het scherm krijgt de wagenparkbeheerder te zien wat er – bijvoorbeeld – de komende negen weken exact aan onderhoud van de vloot moet gebeuren. Op zijn beurt heeft het autobedrijf inzage in onder meer komende apk’s, planmatig onderhoud, vervanging van banden en distributieriemen. Ruim van te voren wordt automatisch een pushnotificatie naar de klant gestuurd – en kort tevoren een automatische herinnering. Ook foutcodes die wijzen op een acute storing verschijnen in beeld bij de garagehouder, die vervolgens direct actie kan ondernemen.

Formule

De combinatie van hard- en software is specifiek voor dit soort telematica ontwikkeld. Daarbij werkte Servicebook nauw samen met The Plan B Company, een eveneens Nederlandse dienstverlener met veel telematica-ervaring op OEM-niveau. Beide partners benadrukken dat Fleet Connect niet is gelinkt aan een grossiersorganisatie, formule of onderdelenplatform. Meer hierover in de afgelopen vrijdag verschenen nieuwe editie van Aftersales Magazine.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties