Ford samen met ALD in leaseoplossingen

Ford wil zijn bestaande leasebusiness met zakelijke klanten in Europa een impuls geven. Daarom bundelt de autofabrikant de krachten met fleetspecialist ALD Automotive in een gezamenlijke onderneming: Ford Fleet Management.

De geplande lease- en wagenparkoplossingen voor personenwagens en bedrijfswagens zullen worden aangeboden via de Ford-dealers. Ook rechtstreeks contact en online platforms zijn beoogde kanalen. Het startschot valt komende herfst, eerst in het Verenigd Koninkrijk en later ook in andere Europese landen. “Ford Fleet Management is een belangrijke stap in het versterken van onze positie als Europa’s bestverkochte bedrijfswagenmerk en geeft ons nieuwe kansen om onze klanten via wagenparkbeheer te ontzorgen”, aldus Stuart Rowley, president van Ford Europa. “Met de ervaring van ALD Automotive in de full-service leasingmarkt, biedt Ford Fleet Management one-stop shopping voor onze klanten. Dat bespaart ze tijd en geld zodat ze hun bedrijf efficiënter kunnen inrichten.”

Wagenpark

Beide partijen zijn geen vreemden: ALD verzorgt op de achtergrond al meer dan vijftien jaar de leasedienstverlening van Ford. Nu echter willen de partners hun samenwerking naar een hoger niveau tillen. Doel van de nieuwe combinatie is een bredere reeks producten en diensten aan te bieden, vanuit de belofte het wagenpark van klanten rijdend te houden. Het keuzepalet varieert van uiteenlopende leaseopties en onderhoudscontracten tot digitaal fleetmanagement en moderne mobiliteitsoplossingen.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *