Macadam: ook voertuiginspectie private lease

Macadam heeft zijn website optisch en inhoudelijk compleet vernieuwd. De aanpassingen zijn mede ingegeven door de ambities die het voertuiginspectiebedrijf koestert op het gebied van private lease.

Komend najaar start een pilot met zes onafhankelijke innamepunten voor de einde-contractrijder die zijn auto particulier heeft geleaset. Volgens Macadam is deze groeiende doelgroep een ander type berijder dan de klassieke lessee. Zaken als tussentijdse schouwing en het protocol voor de afsluitende inspectie vergen volgens Gerhard Prent (manager sales & marketing) een andere technische tooling. Nadere details daarover worden over enige tijd bekendgemaakt. Duidelijk is wel dat de dichtheid van het netwerk voor inname groter wordt. “We willen de klant van onze klant letterlijk tegemoet komen”, zegt Prent. “Bij private lease heb je het over een veel fijnmaziger netwerk.”

Nieuwe website

In opdracht van leasemaatschappijen, fleetowners en autofabrikanten controleert Macadam voertuigen aan het einde van hun contract op schade en eventuele gebruikerssporen. Met het oog op verdere groei is de website grondig onder handen genomen. Zo kreeg de algehele uitstraling een facelift en is gezorgd voor meer snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Ook de schaalbaarheid bij gebruik op tablet en smartphone kreeg aandacht. Verder is het aanvragen van een offerte en online bekijken van de diverse diensten en groepen vergemakkelijkt. Binnenkort komt Macadam met een aantal nieuwe initiatieven op het gebied van remarketing, waaronder private lease.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †