fbpx
bekeken: 4866 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2,72)

Naamsbekendheid garageformules ver te zoeken

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 17 april 2015, 11:24

Leestijd: < 1 minuut

Op verzoek van Aftersales Magazine ondervroeg marktonderzoeksbureau Multiscope consumenten naar de naamsbekendheid van grote werkplaatsketens en -formules. Samenvattend kunnen we in ieder geval stellen dat hier nog wel wat missiewerk nodig is.

De grote automerken hebben een belangrijk ding voor op het universele kanaal en dat is naamsbekendheid. Lokale merkdealers liften dus mee op de naamsbekendheid van het gevoerde merk, waarbij het ene merk wat sterker scoort dan het andere. Onafhankelijke werkplaatsketens en -formules hebben hier ronduit een uitdaging.

Van de onderdeelfabrikanten geniet Bosch nog het meest van de naamsbekendheid maar of dat ook komt van de auto-onderdelen of meer van het witgoed? Volgens de enquête staat Bosch Car Service pas op de vijfde plaats (23,1 procent), na Vakgarage (30,7 procent). De top drie wordt geheel gevuld door de bandenserviceketens-van-oudsher die inmiddels richting fullservice opschuiven: Kwik-Fit (91,5 procent), Profile Tyrecenter (58,5 procent) en Euromaster (39,6 procent).

Lees hier het volledige onderzoek met cijfers >>

Tags: , , , ,

Autokoper wil zaken online…Stern wil financieel topman…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties