De veiligheidscampagne Lights On is vandaag (3 november) van start gegaan. Aan de campagne nemen ruim 1.000 autobedrijven deel. Lights On biedt de automobilist een veiligheidscontrole op
verlichting en 23 andere veiligheidsaspecten van de auto.

Veel auto’s rijden met defecte of slecht afgestelde verlichting: zo’n 30 procent van de auto’s wordt bij de apk op verlichtingscriteria afgekeurd. Eind september is de Lights On campagne opgepakt door het grossiersnetwerk van Fource. Zij hebben ineen maand tijd 1.000 autobedrijven aangemeld als Lights On-garage. Het doel van de campagne is om de verkeersveiligheid te vergroten en meer klanten in de werkplaats te krijgen.

Via de Facebook-pagina van Lights On krijgen consumenten een voucher voor een gratis Lights On Check. Zij kunnen hiervoor terecht bij één van de ruim 1.000 deelnemende autobedrijven en maken zelf een afspraak voor de verlichtingscontrole bij een garage naar keuze. Tijdens zo’n veiligheidscontrole wordt de auto op 23 essentiële punten gecontroleerd, waaronder de ruitenwissers, de accu, de remmen en de verlichting. Het autobedrijf zorgt ervoor dat de auto veilig en winterklaar is.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 november 2025
Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop
28 november 2025
Beste Leasemaatschappijen 2026 bekend
28 november 2025
Athlon wint Innovatie Award met Flex+
28 november 2025
Fan van Citroën
27 november 2025
Nieuwe cao banden- en wielenbranche
27 november 2025
Ayvens: kabinetsbeleid remt EV-transitie
Meest bekeken berichten
Recente reacties