In samenwerking met AD Benelux hebben negen Belgische grossiers hun krachten gebundeld in een nieuwe inkoopcombinatie AD Beldis. Met deze nieuwe zet wil AD Benelux met haar Belgische partners het concept AD Autobedrijven weer op de kaart zetten.

Toen de AD-België organisatie een aantal jaren geleden failliet ging, is het concept daarna nooit meer echt ondersteund. Een ander niet onbelangrijk punt is, dat de Belgische AD-grossiers hun relatie met AD Benelux in Oosterhout verder zullen aanhalen.

Met de nieuwe krachtenbundeling lijken nu ook in België de schellen van de grossiersogen te vallen als het gaat om inkoopkracht en samenwerking. België loopt wat dat betreft wat achter op Nederland omdat het vaak kleine familiebedrijven betreft en er een grotere versnippering is.

Uiteindelijk wil AD Beldis een garageconcept opzetten en een landelijke dekking bereiken. De negen aangesloten grossiers zijn : AD Autoparts met drie vestigingen (Tessenderlo, st-Truiden en Hasselt), Auto Service (Oudenaarde), Autofix (Harelbeke), Autoplus Dilbeek (Dilbeek), Autovak (Kontich), Coppin (Oostende), Grauwen en Grauwen Autoparts (Tongeren en Bilzen), Janssens Geerinck (Turnhout) en SDS Car Parts (De Klinge).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 november 2025
Fan van Citroën
27 november 2025
Nieuwe cao banden- en wielenbranche
27 november 2025
Ayvens: kabinetsbeleid remt EV-transitie
27 november 2025
Groeien in een verzadigde markt
26 november 2025
Vrooam van LKQ naar Autodistribution
26 november 2025
Tenaamstellen of schorsen alleen met rijbewijs
Meest bekeken berichten
Recente reacties