Van 1 september tot aan het eind van 2020 is adverteren op Via.Bovag.nl voor Bovag-leden gratis. Vanaf 1 januari 2021 vervallen de maandelijkse abonnementskosten definitief, maar worden per lead kosten in rekening gebracht.

Bij de uitbraak van het coronavirus werden al eerder de abonnementskosten tijdelijk opgeschort. Directeur van ViaBovag.nl Wouter van Kesteren: “We zagen dat er op dat moment toch veel gevraagd werd van onze leden. De occasionverkoop daalde en om de bedrijven te ondersteunen hebben we toen voor drie maanden de abonnementskosten laten vervallen. Datzelfde doen we nu vanaf 1 september.”

Van de ongeveer 3700 Bovag-autobedrijven die actief zijn met de verkoop van nieuwe en gebruikte auto’s zijn er inmiddels zo’n 2000 aangesloten op het platform. “Bij de vorige gratis periode kregen we in totaal 381 nieuwe aanmeldingen. Ik verwacht dat we nu, bij de tweede gratis periode, dat aantal zeker zullen overtreffen.”

Leads

De abonnementskosten waren afhankelijk van het soort bedrijf en de grootte van het bedrijf. Die kosten komen per 1 september dus te vervallen. Vanaf 1 januari brengt Bovag vervolgens wel kosten bij het autobedrijf in rekening voor leads die door ViaBovag.nl worden gegenereerd. “Dat zijn webformulieren, maar ook telefoongesprekken die via ons platform tot stand worden gebracht. Die leads kunnen we meten en brengen we, afhankelijk van het soort lead, voor een bedrag tussen 12,50 en 25 euro in rekening van het autobedrijf.”

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties