Het apk-marktaandeel van de merkdealers is afgelopen jaar opnieuw afgenomen. Inmiddels doen de eigen merkdealers (dus automerk is gelijk aan dat gevoerd door de dealer) nog slechts twintig procent. Het aandeel van de universele marktpartijen steeg naar 72,6 procent.

Met 6,26 miljoen apk2-keuringen is afgelopen jaar ook het totaal aantal keuringen opnieuw gedaald. De daling ten opzichte van 2012 bedraagt 1,17 procent, relatief bescheiden in vergelijking met de daling tussen 2012 en 2011 die 3,15 procent bedroeg.

Van de grootste volumemerken laten Toyota en Fiat de grootste groeipercentages zien: respectievelijk 2,95 en 2,54 procent. Opel en Renault vormen de andere uitersten met een afname van 3,41 en 3,11 procent.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • W, (Pim) van der Veer on Verdubbeling MG Brand Stores: “In de wereld van de MG Car Club wordt “Old Number One” uit 1923 van Morris dealer Cecil Kimber als…okt 2, 16:48
  • Wil on Bumperkleven grootste irritatie: “Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden? Heel veel…aug 31, 13:51
  • W, (Pim) van der Veer on ‘Moet iedereen een auto hebben?’: “Misschien wordt een eigen auto voor iedere burger als een opeisbaar recht beschouwd. De praktijk is dat iedereen zijn best…aug 30, 18:33
  • Harry Zuur on ‘CO2-rapportage wordt administratieve kluif’: “Straks gaat het al net zo als met de boeren in natura 2000 gebieden, teveel CO2, bedrijf weg er mee!…aug 24, 17:24
  • De Sutter Marc on Modulaire auto verlengt levensduur: “Beste Heel mooi maar helaas wil men deze zaken niet in Belgie, onlangs antwoord bekomen van Vlaamse overheid, In Belgie,…aug 17, 15:50