Binnen de autobranche scoort Auto Trader met een 25e plek het best in het jaarlijkse onderzoek naar de vindbaarheid van online mediabesteders in Nederland. Dat heeft Checkit bekend gemaakt. In 2009 stond de autosite nog op een 73e plaats.

De onderzoeksmethode heeft de totale prestatie van de bedrijven gemeten en geeft aan welk percentage van de doelgroep wordt bereikt. Auto Trader is met ruim 23 procent van de zoekopdrachten het beste vindbaar voor de specifieke doelgroep die op zoek is naar een auto, motor, klassieker of bestelwagen.

Een groot mediabudget leidt niet automatisch tot een hoge notering. Jan Wouter Kleinjan, algemeen directeur van Auto Trader: "Ons budget om grootschalig te adverteren in de media is gering. We proberen daarom zo creatief mogelijk de online vindbaarheid te beïnvloeden door bijvoorbeeld de website zo goed mogelijk af te stemmen op het klikgedrag van onze websitebezoeker. Daarnaast zorgen we er voor dat we ook op andere gezaghebbende autowebsites, zoals op Porsche 911, MSN, Autoweek, Nu.nl en Auto Review onze content te vinden is. Ten slotte bieden we ook relevante informatie over bijvoorbeeld autoverzekeringen, testverslagen, video verslagen, nuttige tips voor de aan- of verkoop en de occasionvergelijker."

Onlangs heeft Auto Trader een aantal nieuwe samenwerkingpartners aangesloten, zoals De Broekhuis Groep . Zij willen hun communicatiebereik vergroten en gebruik kunnen maken van de middelen van Auto Trader. Ook stimuleert de online automarktplaats het behoud en gebruik van klassieke voertuigen in Nederland via het concept Classic Trader .

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
Meest bekeken berichten
Recente reacties