De formule van bedrijven in autoruitherstel, Autoglaz, wil binnen enkele jaren groeien naar 60 vestigingen. Op het moment zijn 17 bedrijven bij de formule aangesloten. Autoglaz was met 46 vestigingen eerder onderdeel van Alwaysbemobile die het eind 2014 in de etalage zette.

Binnen de uitbreiding van het netwerk is er ruimte voor full service Autoglaz-vestigingen alsook voor zogenoemde Autoglazsterpunten, die het netwerk ‘fijnmazig’ zullen completeren en naast hun bestaande automotive dienstverlening ook autoruitherstel toevoegen. De eerste gesprekken met potentieel aan te sluiten partijen zijn inmiddels gestart.

De tweede pijler van het groeiscenario van Autoglaz is gericht op een grotere inspanning richting de markt. Met als doel om meer samenwerkingen te kunnen sluiten met landelijke opdrachtgevers in de verzekerings- en leasemarkt en een grotere naamsbekendheid te verwerven. “Hiervoor heeft de formule haar propositie scherp onder de loep genomen, om deze van een vernieuwend en onderscheidend karakter te voorzien. Het huidige aanbod van autoruitherstellers in Nederland is bij alle partijen nagenoeg gelijk, terwijl er een duidelijke behoefte is aan een verandering, zonder dat hierbij de beheersing van de schadelast uit het oog verloren wordt. Met de groeiende complexiteit van, met name voorruiten, neemt ook de behoefte aan technische kennis en kunde toe. Daarnaast is er een grotere behoefte aan meer transparantie, toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen binnen het huidige autoruitherstelaanbod, bij zowel opdrachtgevers als automobilisten”, aldus het bestuur.

Om uitvoering te kunnen geven aan de verdere uitrol van de vernieuwde Autoglaz-formule, is men een samenwerking aangegaan met Sjoerd van Esch van MotivePro. Van Esch heeft ruime, commerciële ervaring in de markt van zowel carrosserie schadeherstel als autoruitschadeherstel en ondersteunt sinds 2010 als zelfstandig ondernemer bedrijven in de branche op commercieel gebied.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties