Alle vestigingen van Autoglaz worden in de komende weken aangesloten op het kwaliteitskeurmerk Qualified en het duurzaamheidskeurmerk GroenGedaan! Autoglaz heeft afgelopen zomer de zeer ervaren Bob Werensteyn aangetrokken als commercieel directeur. Nu zet men de, wellicht logische, vervolgstappen.
Bob Werensteyn: “We zullen ons nadrukkelijk op de kaart zetten als netwerkpartner voor verzekeraars en leasemaatschappijen. We beschikken over een landelijk netwerk van professionele autoglasspecialisten. Bij alle vestigingen willen we de duurzaamheid en de kwaliteit aantoonbaar op orde hebben. Hiervoor gaan we de samenwerking aan met de stichting Duurzaam.
Bij Qualified worden zaken getoetst op gebied van technische competenties, zoals opleidingen, equipment en integriteit en op gebied van hospitality zijn dit zaken zoals netheid, wachtruimte, parkeermogelijkheid en een net toilet. Het GroenGedaan! programma behoeft met bijna 4000 aangesloten bedrijven waarschijnlijk geen verdere toelichting.
“De programma’s zijn er op gericht om te toetsen of de bedrijven aan de kwaliteitseisen en aan de duurzaamheidseisen voldoen. Maar, met als doel de bedrijven vervolgens te helpen op de punten waar men nog niet voldoet. En, dus feitelijk de ondernemers helpen het bedrijf helemaal op orde te brengen. Hiermee weet Autoglaz, maar ook haar opdrachtgevers, dat iedere vestiging een top vestiging is op gebied van kwaliteit, gastvrijheid en duurzaamheid”, aldus Harry Filon van de stichting.
Leo Smid, algemeen directeur van Autoglaz: ”Nu we de kwaliteit deels bij de stichting hebben neergelegd kunnen wij ons meer focussen op innovatie, processen en trainingen. Daarnaast zullen binnenkort de laatste gaten in het netwerk zijn gevuld. Wij hebben er alle vertrouwen in dat wij met al deze stappen Autoglaz voor opdrachtgevers een zeer aantrekkelijke netwerkpartner zijn.”