Europese autoverhuurders moeten voortaan meer openheid van zaken geven zodat de consument op zoek kan naar de goedkoopste aanbieders. Dat heeft de Europese Commissie besloten naar aanleiding van klachten van consumenten.

Verhuurmaatschappijen leggen nogal eens blokkades op als consumenten op internet op zoek gaan naar de goedkoopste aanbieders. Soms worden consumenten zelfs gediscrimineerd zoals bij een Duitser die een Britse huurauto wilde bestellen en plots de prijs verdubbeld zag toen hij kenbaar maakte dat hij uit Duitsland kwam.

Ook worden consumenten ongevraagd naar andere pagina’s doorverwezen op basis van het ip-adres. Autoverhuurders als Goldcar, Sixt en Enterprise beloofden al eerder beterschap. Europcar, Hertz en Avis zeggen het dwingende advies van de Europese Commissie nu ook te zullen volgen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties