Hal 10 staat volgend jaar op de Automechanika Frankfurt geheel in het teken van de old- en youngtimerbranche. Het is voor het eerst dat de beursorganisatie een dergelijke grote ruimte reserveert voor dit marktsegment.

Bezoekers treffen er de gehele waardeketen aan: onderdelen, reparatie-workshops, verzekering en financiering. Klassiekers zijn in Duitsland volgens onderzoek door bureau BBE goed voor een marktvolume van  ongeveer zestien miljard euro.

Tot de deelnemers aan het thema klassiekers behoren onder andere de brancheorganisaties ZKF en ZDK. Van de partij zijn ook onderdeel- en lakfabrikanten, verzekeraars en aanbieders van financieringsoplossingen specifiek voor klassiekers. Olaf Mußhoff, directeur van de Automechanika Frankfurt: “De reparatie van klassiekers kan voor veel Duitse garagebedrijven winstgevend zijn. Je moet alleen weten hoe je het een en ander aanpakt. Wij willen insiders en nieuwkomers uit de hele wereld samenbrengen.” Matthias Braun, algemeen secretaris Automobilclub von Deutschland juicht het initiatief toe: “Het belang van deze markt voor autofabrikanten, garagebedrijven en onderdeelleveranciers groeit. De Automechanika Frankfurt is daarom het juiste platform om de economische relevantie van old- en youngtimers aan de juiste doelgroep te presenteren.”

Volgens BBE geven Duitse oldtimer-eigenaars gemiddeld meer dan 5.200 euro per jaar uit aan hun voertuig. Ruim zestig procent van het marktvolume betreft ‘emotioneel gekenmerkte uitgaven’. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties