Carglass gaat naast autoruitherstel, ook beginnen met het herstellen van kleine schades, zoals deukjes, krasjes of putjes. Onder de naam Carmetics is vanaf vandaag een pilotvestiging van start gegaan in het Service Center van Carglass Utrecht.
“Voordat we een ruit vervangen of repareren, lopen we altijd even met de automobilist om de auto heen om de gehele staat in kaart te brengen. Het viel ons op dat twee derde van de auto’s kleine schades heeft en dat automobilisten zich hier toch wel aan ergeren. We krijgen vaak de vraag of wij ook deze schades kunnen herstellen”, aldus Willem Mes, directeur operations van Carglass. “Dat was aanleiding voor Carmetics, een transparante en hoogwaardige herstelservice zonder veel gedoe. Onze ambitie is om de meeste schades binnen twee tot drie uur te herstellen.”
Duurt te lang
Volgens Carglass laten veel autobezitters dit soort kleine schades nu vaak niet herstellen, omdat de kosten te hoog zijn en het een negatieve invloed kan hebben op de no-claim korting of het eigen risico van de autoverzekering. Bovendien zou het schadeherstel veel automobilisten te lang duren.
Streven van Carglass is dan ook deze schades met Carmetics binnen één dagdeel te verhelpen. Daarbij wordt gewerkt met standaard prijzen en is vooraf dus exact bekend wat de reparatie gaat kosten. Onder deze relatief kleine schades vallen bijvoorbeeld: krassen van sleutels, velgbeschadigingen door stoepranden, putjes door portieren van andere auto’s of tikken van boodschappenwagentjes.
Carmetics werkt met sneldrogende lakken, voorverwarmde perslucht en een mobiele spuitcabine, die speciaal is ontwikkeld voor het herstel van oppervlakkige schades.
Carglass telt zo’n vijftig vestigingen in ons land en is onderdeel van het Belron concern, dat actief is in 34 landen met reparatie en vervanging van autoruiten. Belron heeft een sterke marktpositie in ons land in dit marktsegment, zeker door de overname vorig jaar van Glasgarage (125 vestigingen) en Autototaalglas (54 vestigingen) die onafhankelijk van elkaar opereren.