Technische aanpassingen aan auto’s die in een verlaagde bijtelling vallen, worden door leasemaatschappijen als niet wenselijk geacht en doorgaans verboden. Overigens leidt chiptuning niet tot een hogere bijtelling. 

Bij chiptuning betreft het auto’s die in een lage bijtelling vallen en daarna motorisch worden opgewaardeerd. De hogere CO2-uitstoot die dit met zich meebrengt leidt niet tot een hogere bijtelling. Wel kan een hogere uitstoot betekenen dat er meer BPM moet worden betaald.

Ook is de kentekenhouder wettelijk verplicht de veranderingen aan de belastingdienst te melden. Daarnaast kan de fabrieksgarantie vervallen als er buiten het merkkanaal om wordt gerommeld met het motormanagement.

Over het algemeen verbieden leasemaatschappijen chiptuning omdat het tot hogere kosten leidt.

Bron: Autoleasewereld

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
25 november 2025
BYD Duitsland krijgt ook Benelux onder beheer
25 november 2025
Emotive hoofdsponsor Dakar-team Coronel
25 november 2025
AutoTrack en Gaspedaal.nl verder onder paraplu AutoScout24
25 november 2025
ERJ organiseert discussieforums op The Tire Cologne
25 november 2025
Avontuur
24 november 2025
RDW start bouw testfaciliteit
Meest bekeken berichten
Recente reacties