Technische aanpassingen aan auto’s die in een verlaagde bijtelling vallen, worden door leasemaatschappijen als niet wenselijk geacht en doorgaans verboden. Overigens leidt chiptuning niet tot een hogere bijtelling. 

Bij chiptuning betreft het auto’s die in een lage bijtelling vallen en daarna motorisch worden opgewaardeerd. De hogere CO2-uitstoot die dit met zich meebrengt leidt niet tot een hogere bijtelling. Wel kan een hogere uitstoot betekenen dat er meer BPM moet worden betaald.

Ook is de kentekenhouder wettelijk verplicht de veranderingen aan de belastingdienst te melden. Daarnaast kan de fabrieksgarantie vervallen als er buiten het merkkanaal om wordt gerommeld met het motormanagement.

Over het algemeen verbieden leasemaatschappijen chiptuning omdat het tot hogere kosten leidt.

Bron: Autoleasewereld

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
4 november 2025
Campus VTS: een nieuwe stap vooruit voor garages
4 november 2025
Autobedrijf aansprakelijk na hack mailbox?
3 november 2025
Autoverkoop zet stijgende lijn voort in oktober
3 november 2025
AutoProfijt op weg naar de 100
Meest bekeken berichten
Recente reacties