BMW heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar de omzet met 1,8 procent zien stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, tot 19,55 miljard euro. De operationele winst daalde met bijna 9 procent tot 2,07 miljard euro, onder andere door hogere investeringskosten.

Analisten hadden gerekend op een operationele winst van 2,06 miljard euro. De nettowinst daarentegen klom wel duidelijk hoger, tot 1,4 miljard euro.“Ondanks significante tegenwind in veel automarkten in Europa, heeft de BMW Groep een sterk tweede kwartaal achter de rug”, aldus topman Norbert Reithofer.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
21 oktober 2025
‘Ik ben geboren in een bak met olie’
20 oktober 2025
‘Gebruikte EV verkoopt sneller met SOH-certificaat accu’
20 oktober 2025
Merkgebonden aftermarket wil zich profileren via Automechanika
17 oktober 2025
BASF Coatings zelfstandig verder met Carlyle
Meest bekeken berichten
Recente reacties