BMW heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar de omzet met 1,8 procent zien stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, tot 19,55 miljard euro. De operationele winst daalde met bijna 9 procent tot 2,07 miljard euro, onder andere door hogere investeringskosten.

Analisten hadden gerekend op een operationele winst van 2,06 miljard euro. De nettowinst daarentegen klom wel duidelijk hoger, tot 1,4 miljard euro.“Ondanks significante tegenwind in veel automarkten in Europa, heeft de BMW Groep een sterk tweede kwartaal achter de rug”, aldus topman Norbert Reithofer.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 november 2025
Bob Velthuis beoogd voorzitter BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven
21 november 2025
Gaspedaal.nl analyseert 14 miljoen apk-rapporten
21 november 2025
‘Geen grossierswisseling voor een concept’
21 november 2025
Meer en meer particulieren aan de EV
20 november 2025
Van Mossel neemt twee Britse dealergroepen over
20 november 2025
TransConnect breidt uit op Duitse markt
Meest bekeken berichten
Recente reacties