Autobedrijf D’Ieteren uit België heeft de omzet over de eerste negen maanden van 2010 met 12,5 procent zien stijgen. In het derde kwartaal is een verbetering van 9,9 procent te zien. D’Ieteren heeft nu met de gevoerde merken uit de Volkswagen-groep 19,7 procent van de Belgische markt voor nieuwe auto’s in handen, wat een stijging van 11,8 procent is.

De flinke groei in het marktaandeel van het autobedrijf is mede te danken aan een stijging van 15,8 procent ten opzichte van 2009 in het aantal nieuwverkopen van in totaal 433.997 auto’s. Ten opzichte van 2008 is dit een daling van 1,5 procent. De verkopen van occasions door D’Ieteren lopen wel wat terug, wat een gevolg is van de daling van het aantal auto’s dat uit de vloot kwam bij D’Ieteren Lease.
Ook Avis Europe doet goede zaken. D’Ieteren heeft een meerderheidsbelang in de autoverhuurder. Algemeen stegen de verhuuropbrengsten voor de vier maanden tot eind oktober met 4,5 procent in vergelijking met vorig jaar. Dit komt nadat ze al een stijging met 1,1 procent kenden voor januari tot en met juni.
Verder kon dochter Belron de omzet over 2010 tot nu toe met 18,5 procent vergroten. Belron is gespecialiseerd in ruitenreparaties.

D’Ieteren Auto verwacht over heel 2010 op 20 procent marktaandeel uit te komen, bij een totale markt van 535.000 nieuwe registraties.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 mei 2025
MG opent grootste MG brandstore van Europa in Roermond
19 mei 2025
Aantal laadpunten gestegen, stagnatie dreigt
19 mei 2025
Vrouwen aan het stuur
19 mei 2025
Requal Equipment
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
16 mei 2025
Nu nog een hobby
Meest bekeken berichten
Recente reacties