Eind 2016 heeft garantieverzekeraar Cargarantie een onderzoek gedaan naar de tevredenheid van zijn diensten onder Belgische en Nederlandse dealers. Die laatste groep liet weten bij de afhandeling van schadegevallen zelden of nooit aan de telefoon te moeten wachten.

De competentie van de dossierbeheerders werd door 87 procent van de ondervraagde Belgische en 86 procent van de ondervraagde Nederlandse dealers goed tot heel goed bevonden. Ook schadeafhandeling kreeg van de ondervraagden een zelfde gunstige waardering.

De dealers bleken ook heel tevreden over het advies van de buitendienst en het servicecentrum van Cargarantie. 88 procent van de Belgische en zelfs 97 procent van de Nederlandse dealers beoordeelden de competentie en de kwaliteit van het advies door de buitendienst als goed tot heel goed.

88 procent van de Belgische en 86 procent van de Nederlandse dealers omschreven de vakkundigheid van de contactpersonen binnen het servicecentrum als goed tot heel goed.

Het antwoord op de vraag of ze algemeen tevreden waren over de wijze waarop hun vragen aan het servicecentrum worden behandeld, was voor maar liefst 95 procent van de Belgische ondervraagden en zelfs 100 procent van de Nederlandse positief.

Voor de tevredenheidsenquête schreef Cargarantie in België en Nederland in totaal 858 auto- en motordealers aan. Zij ontvingen een vragenlijst met dertig vragen rond de service van Cargarantie.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 december 2025
Car Service Partner groeit met vier bedrijven
5 december 2025
SWOV: Impopulaire maatregelen nodig voor vergroten verkeersveiligheid
5 december 2025
RAI Automotive Industry NL luidt de noodklok
5 december 2025
Vijftig elektrische Mini’s voor Profile
5 december 2025
Texa lanceert E-Diag Charger
4 december 2025
Omzet Autodoc stijgt met 17,0 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties