Europa’s grootste banden- en onderdelenwebshopaanbieder Delticom, heeft de omzet over het eerste kwartaal van dit jaar licht zien stijgen van 85,4 naar 85,5 miljoen euro. De brutomarge kon vrijwel worden vastgehouden, maar vertoonde wel een lichte teruggang van 25,9 naar 25,8 procent van de omzet.

Directeur Rainer Binder spreekt van een consolidatie, die mede het gevolg is van een relatief zwak winterbandenseizoen in Europa.

Positief is de stijging van het aantal consumenten dat online op zoek gaat naar nieuwe banden. Uit een in opdracht van Delticom uitgevoerd onderzoek onder duizend autobezitters, blijkt dat het percentage consumenten dat zich eerst online oriënteert op een bandenaankoop, is gestegen van 36 naar 41 procent. Daarbij zijn mannen met 44 procent nog in de meerderheid, want slechts 37 procent van de potentiële vrouwelijke bandenkopers shopt daarvoor online.

Delticom had in 2011 een goed financieel jaar. Het bedrijf pluste de omzet met 14,4 procent in vergelijking met 2010. Lees er hier alles over >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 oktober 2025
Optimal herziet assortiment motorsteunen
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
23 oktober 2025
Nico Stolk verlaat ABS
23 oktober 2025
Terechte winnaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties