EDM Data heeft de naamgeving van de in augustus geïntroduceerde Nationale Automotive Prospectbase (DNAP) veranderd in Automotive Base. Reden van de naamswijziging is het feit dat Stichting Nationale Auto Pas (NAP) en DNAP te veel op elkaar lijken en er hierdoor verwarring kan ontstaan.
“Onze doelstelling met de Automotive Base is juist om de branche te faciliteren. Wij willen zeker geen verwarring scheppen met betrekking tot de naamgeving”, aldus Frank de Beun van EDM Data.
“Wij zijn verheugd dat EDM Data zo flexibel was om de naamgeving van DNAP te veranderen. Ook wij zijn actief in de branche, als je dan ook nog eens vergelijkbare naamgeving toepast wordt het erg onoverzichtelijk en rijden we elkaar onnodig in de wielen”, zegt Martin Huisman, directeur Stichting NAP.
In antwoord op de grote vraag naar een nieuwe prospectdatabase heeft EDM Data in augustus 2011 de nieuwe database geïntroduceerd. Hiermee beschikt de autobranche over 6,5 miljoen consumenten(e-mail)adressen.