Autorola is recent een overeenkomst aangegaan met de Driessen Autogroep voor het gebruik van Indicata, een online voorraadbeheer- en taxatietool. Hiemee wordt de actuele vraag naar en het aanbod aan online occasions in realtime inzichtelijk gemaakt.

De online applicatie van Autorola geeft auto-importeurs en –dealerbedrijven een realtime overzicht van de actuele vraag naar occasions – tot in detail gespecificeerd op ondermeer bouwjaar, motorisering en uitvoering – en het aanbod dat daar tegenover staat. Op die manier kunnen dealerbedrijven per dag actief hun occasionvoorraad beheren en snel inspelen op veranderingen in de markt, om de omzetsnelheid van hun occasions te verhogen, tegen de juiste prijs.

Dealergroepen als Muntstad, Segerink & Wolbers en DAGO werken inmiddels met Indicata en zijn erg enthousiast, en Autorola is verheugd dat ook de Driessen Autogroep nu is overgestapt op het gebruik van de tool.

De Driessen Autogroep heeft de afgelopen maanden een pilot gedraaid voor twee van zijn Toyota-vestigingen. Die proefperiode is voor Driessen zo succesvol verlopen, dat de dealergroep uit de regio Eindhoven nu voor zes vestigingen is overgestapt op Indicata, met de intentie dat aantal op korte termijn verder uit te breiden. “Met Indicata zijn wij in staat om met een hoge frequentie en weinig inspanning de prijzen van onze occasions aan te passen aan de markt. Hiermee kunnen wij onze omloopsnelheid verder verhogen,” aldus Jeroen Smits, operationeel directeur van de Driessen Autogroep.


Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties