Autosoft, actief met internetdiensten in de autobranche en online marketingbureau DTC Media zijn een samenwerking gestart. Het eerste resultaat hiervan is een koppeling van de Online Taxatie Module met de occasionbeheermodule Auto Commerce.

Auto Commerce is het systeem waarmee de aangesloten autobedrijven hun auto’s aanbieden aan diverse occasionportalen. Het systeem zorgt voor een presentatie van de auto’s, zodat de consument daar een goed beeld van krijgt. Tegelijkertijd krijgt het autobedrijf er managementinformatie mee. Dankzij de geïntegreerde Online Taxatie Module van DTC Media kan de consument een offerte opvragen voor een aangeboden auto. Die offerte bevat tevens een taxatie van de inruilauto.

Arjen van Beek van Autosoft: “In een later stadium kan de taxatiemodule een goede aanvulling zijn voor onze Autoprice Direct Auto Configurator, die is gericht op het presenteren en volledig online verkopen van alle merken nieuwe auto’s.” Volgens Frans Huetink van DTC Media stijgen de conversiepercentages op de websites gemiddeld met 225 procent sinds de module gelanceerd is.

DTC Media maakte eind augustus nog bekend samen met EDM Data een databank gemaakt te hebben, waaruit kentekendata met NAW-gegevens gehaald kunnen worden van de jongste bouwjaren voor elk autobedrijf, dealergroep of importeur die geïnteresseerd is.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
24 oktober 2025
Netwerk Omoda & Jaecoo groeit naar twaalf dealer-partners
24 oktober 2025
Apk en betaalbaar onderhoud
23 oktober 2025
Optimal herziet assortiment motorsteunen
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
Meest bekeken berichten
Recente reacties