Bovag heeft vorige week het eerste Bovag Garantiebewijs uitgereikt aan R.J. ter Kuile van het schadeherstelbedrijf van de Vallei Auto Groep. Bertho Eckhardt (algemeen voorzitter Bovag) en Bert de Kroon (directeur Vallei Auto Groep) reikten het eerste garantiebewijs uit.
Sinds januari dit jaar heeft Bovag de afdeling Schadeherstelbedrijven opgericht, die gestaag groeit sinds die datum. Er hebben zich ondertussen tientallen bedrijven gemeld als lid.
De Garantieregeling van Bovag aan schadeherstelbedrijven bestaat uit drie onderdelen. Zo kunnen herstelbedrijven van Bovag sinds vorige week het Garantiebewijs voor particuliere klanten uitreiken, zonder verdere kosten. Daarnaast kunnen ze een beroep doen op de Bovag Bemiddeling (hulp bij klachten) en er is een faillissementsregeling waarmee wordt gegarandeerd dat het werk wordt overgenomen mocht het herstelbedrijf onverhoopt failliet gaan. Er zullen de komende maanden nog meer diensten bij komen, waaronder toegang tot technische informatie en marktinformatie via een email nieuwsbrief.
Overigens geeft Bovag ook aan in gesprek met Focwa te blijven om een verdere samenwerking te onderzoeken.