De Parts Point Groep benut 2017 om stappen te zetten in haar logistieke efficiency. Nieuwbouw en uitbreiding van de capaciteit naast het bestaande pand in Ede moeten voordelen op dat vlak gaan opleveren, vertelt directeur Cor Baltus aan Aftersales Magazine.

Als de nieuwbouw is afgerond, worden de huidige magazijnen in Weert (milieugevaarlijke stoffen van ABD), Apeldoorn (uitlaten) en Oosterhout (ABD-magazijn) geïntegreerd in Ede. “Dat moet een hoop, vooral interne logistieke ergernis gaan besparen”, zegt Baltus. Autobedrijven plukken er de vruchten van in de vorm van een nog betere beschikbaarheid.

Tegelijkertijd gaat Parts Point Groep het onderdelenassortiment aanpakken wat het merkenportfolio betreft. “We hebben te veel merken in huis en dus zullen er keuzes worden gemaakt en harde beslissingen moeten worden genomen.”

In het gesprek met Aftersales Magazine kondigt Baltus aan dit jaar flink aan de weg te gaan timmeren met het concept Kentekenloket. Er worden diensten aan toegevoegd ter versterking. Eind 2016 werd de grens van tachtigduizend kentekenoverschrijvingen bereikt. Anders gezegd: 160.000 partijen verschenen aan de receptiebalie van de betreffende autobedrijven. “Op het totaal aantal van een kleine miljoen overschrijvingen per jaar lijkt dat nog een druppel, maar het is wel een belangrijke druppel voor ons .“

Het interview staat in de vandaag verschenen januari-editie van Aftersales Magazine. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
26 augustus 2025
Ayvens sluit inkoopdeal met Chery
26 augustus 2025
‘Bijtellingsregime bedreiging voor EV’
26 augustus 2025
Eén op de drie heeft liever Chinese dan Amerikaanse auto
26 augustus 2025
Altac rondt overname Proving en Airo af
26 augustus 2025
‘Mijn eerlijkheid heeft me een goede reputatie opgeleverd’
25 augustus 2025
Een op drie leaesauto’s Arval Nederland inmiddels volledig elektrisch
Meest bekeken berichten
Recente reacties