De Parts Point Groep benut 2017 om stappen te zetten in haar logistieke efficiency. Nieuwbouw en uitbreiding van de capaciteit naast het bestaande pand in Ede moeten voordelen op dat vlak gaan opleveren, vertelt directeur Cor Baltus aan Aftersales Magazine.

Als de nieuwbouw is afgerond, worden de huidige magazijnen in Weert (milieugevaarlijke stoffen van ABD), Apeldoorn (uitlaten) en Oosterhout (ABD-magazijn) geïntegreerd in Ede. “Dat moet een hoop, vooral interne logistieke ergernis gaan besparen”, zegt Baltus. Autobedrijven plukken er de vruchten van in de vorm van een nog betere beschikbaarheid.

Tegelijkertijd gaat Parts Point Groep het onderdelenassortiment aanpakken wat het merkenportfolio betreft. “We hebben te veel merken in huis en dus zullen er keuzes worden gemaakt en harde beslissingen moeten worden genomen.”

In het gesprek met Aftersales Magazine kondigt Baltus aan dit jaar flink aan de weg te gaan timmeren met het concept Kentekenloket. Er worden diensten aan toegevoegd ter versterking. Eind 2016 werd de grens van tachtigduizend kentekenoverschrijvingen bereikt. Anders gezegd: 160.000 partijen verschenen aan de receptiebalie van de betreffende autobedrijven. “Op het totaal aantal van een kleine miljoen overschrijvingen per jaar lijkt dat nog een druppel, maar het is wel een belangrijke druppel voor ons .“

Het interview staat in de vandaag verschenen januari-editie van Aftersales Magazine. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 mei 2025
Vrouwen aan het stuur
19 mei 2025
Requal Equipment
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
16 mei 2025
Nu nog een hobby
15 mei 2025
Minder onderhoudsmomenten, hogere kosten
15 mei 2025
Clepa roept op tot herziening groene transitie
Meest bekeken berichten
Recente reacties