Voor autobedrijven een loyaliteistinstrument, voor consumenten meer transparantie rond het onderhoud van de eigen auto. Dat zijn de ogenschijnlijke tegenstrijdige doelen van het Autopaspoort dat iGarage lanceert.

Het onafhankelijk consumentenplatform iGarage wil inhaken op een steeds kritischer en steeds mondiger wordende doelgroep: “Consumenten hebben recht op het beste auto-onderhoud tegen een faire prijs en zonder verrassingen, uitgevoerd door deskundige autobedrijven die actief meedenken.”

Het platform is een initiatief van Peter den Ouden en Orjan Frikkee die zelf eigenaar is van twee autobedrijven. “Het vertrouwen in het autobedrijf is bij veel consumenten verdwenen. Door transparant te zijn win je dat terug.”

Er zijn twee versies van het Autopaspoort. De autobedrijven geven de gratis versie aan de geïnteresseerde klanten en de onederhoushistorie wordt erin opgenomen. De betaalde versie krijgt daarnaast een adviestool op basis van een healthcheck waarbij de status van de auto wordt vastgelegd voor de klant.

iGarage heeft zich ten doel gesteld om nog dit jaar tussen de 350 en 500 autobedrijven aan te kunnen sluiten. Daarmee zouden zo’n 30.000 consumenten over een Autopaspoort beschikken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 mei 2025
Xavier Chardon wordt ceo Citroën
20 mei 2025
Broekhuis neemt Jansen2Wielers Barneveld over
20 mei 2025
Euromaster ondersteunt Voedselbanken Nederland
20 mei 2025
Vijf nieuwe servicepunten KwikFit voor e-bikes
20 mei 2025
ARN: 98,8 procent van gewicht auto hergebruikt
20 mei 2025
Trumps tarieven en de aftermarket
Meest bekeken berichten
Recente reacties